7 KROKŮ JAK NAPLÁNOVAT VAŠI SVATBU
18.09.2014 11:03
1. Ujasněte si vaši představu o svatbě
Ještě než oficiálně všem oznámíte, že se budete brát, měli byste si se snoubencem sednout a promyslet základní náležitosti svatby. Základem je termín, hodina, velikost, místo a styl svatby. Tento den je velký a důležitý pro vás oba, proto byste měli dát dohromady vaše představy, aby svatební den byl pro oba příjemný.
2. Začněte se seznamem hostů
Svatba bez svatebčanů by nebylo to pravé, o svou radost byste se neměli s kým podělit. Samozřejmě základní rozhodnutí pro výběr hostů, bude velikost vaší svatby. Také zásadním faktorem je rozpočet, který budete mít k dispozici a velikost prostorů pro obřad a hostinu. Nejlépe je udělat si více variant seznamů hostů a čas ukáže, která varianta bude ta pravá.
Také si můžete udělat dva seznamy. První seznam bude pro hosty, které musíte pozvat. Druhý pak pro hosty, které byste chtěli pozvat. Pokud vám někdo z prvního seznamu negativně odpoví, můžete jej pak nahradit někým z druhého seznamu.
Při tvorbě seznamu hostů nezapomeňte, že většina pozvaných bude mít partnery, popř. děti, proto může počet hostů velmi rychle narůst.
3. Rozpočet je základ
Celá svatba se odvíjí od rozpočtu, který máte k dispozici. Záleží, kolik peněz dáte dohromady a kolik vám přispějí rodiče. Promluvte si s nimi. Stanovte si reálný rozpočet, který nesmíte překročit. Od toho se pak bude odvíjet vše.
Důležité je, mít stanovené priority, které vám pomohou mít jasnou představu jak rozdělit peníze správně. Pokud nebudete mít dostatek financí na všechny věci, pak musíte u méně prioritních věcí ubrat či přistoupit na levnější variantu.
4. Oslovte svatební koordinátorku

Svatební koordinátoři nejsou je v amerických filmech a nejedná se o vyhozené peníze. NAOPAK! Svatební koordinátorka Vám může ušetřit mnoho výdajů. Díky svým kontaktům, orientaci na svatebním trhu a množství svateb, které má za sebou, Vám sežene výhodnější nabídky, než si jste schopni dohodnout sami.
Oceníte její organizační schopnosti ve chvílích, kdy už budete ztrácet hlavu, udrží Váš rozpočet na uzdě a v neposlední řadě zajistí hladký průběh Vašeho DNE D.
Dobrý tip je koupit si zápisník, do kterého si budete moct zakládat vizitky či přidávat nové poznámky, které pak s koordinátorkou proberete.
Sbírejte inspiraci všude, zaznamenávejte si a sdílejte vše s koordinátorkou, aby znala Vaše co nejkonkrétnější představy.
5. Vyberte si termín a místo svatby a svatební hostiny
Vyberte si část roku, který by se vám pro váš svatební den líbil nejvíc. Pak stačí jen dva nezávazné termíny, aby byl jeden termín jako záloha, pokud by první případ nevyšel. Určitě si nezapomeňte ověřit, jestli se zrovna v tu dobu nekoná nějaká pouť či oslavy.
Pokud si chcete vybrat nějaké krásné datum, určitě počítejte s velkým zájmem i jiných párů. Proto zařizujte všechno s velkým předstihem.
Při výběru místa obřadu a hostiny popusťte uzdu fantazii. Pokud máte rádi přírodu, mějte obřad venku. Jestliže jste se seznámili v nějaké krásné restauraci, nebo jste se tam třeba zasnoubili, pak můžete udělat hostinu právě tam.
6. Šaty a zkrášlovací kúra

Na návštěvu svatebního salonu si raději zavolejte dopředu, poradíte se, který den mají nejvíce šatů a kdy bude vybírání nejlepší. Do salonu si nezapomeňte vzít sebou boty na podpatku, punčochy, podprsenku bez ramínek a sponky nebo gumičku do vlasů. Pokud máte nějaký typ šatů vybraný nebo vás nějaké svatební šaty zaujali v časopise, vezměte si jejich obrázek sebou. Dobré je mít při výběru šatů někoho blízkého sebou, kdo Vám poví, co se na Vás hodí.
Také je čas, začít zkrášlovací kúru. Objednejte se na kosmetiku, pedikúru a manikúru i ke kadeřnici. Také solárium se hodí, pokud nejste zrovna opálená po letní dovolené. S kadeřnicí se můžete rovnou domluvit na česání ve váš svatební den. Je dobré vyzkoušet pár účesů a zjistit tak co Vám sluší. To stejné můžete udělat s Vaši kosmetičkou.
7. Nezapomeňte na rezervace
Nejlepší místo na svatbu i nejlepší dodavatelé bývají objednaní už rok dopředu. Se vším Vám pomůže Vaše svatební koordinátorka. Proto jakmile se dohodnete na termínu, proveďte ty nejdůležitější rezervace v následujícím pořadí: svatební koordinátorka, svatební obřad, (kněz), svatební hostina, ubytování hostů, jídlo a nápoje, hudba, fotograf/video, květiny a výzdoba, cukroví, pozvánky, doprava.